TP S.A. - Strona główna
O Obszarze
Usługi
SDI
Nowości
Numery kierunkowe
Taryfy
Informacje o regionie
Wykaz branż
Rejony Obsługi Klienta
Numery specjalne
Aparaty publiczne
Kontakt z ROK
Powrót

  

Informacje o Obszarze Telekomunikacji w Kielcach

I. Charakterystyka obecnego obszaru działania OT w Kielcach.

Telekomunikacja Polska S.A. Obszar w Kielcach obejmuje zasięgiem swojego działania obszar byłego województwa kieleckiego. Świadczy swoje usługi ponad 264 tysiącom abonentów telefonicznych. Podlegają mu Rejony Obsługi Klientów: Kielce Miasto, Kielce Teren, Busko-Zdrój, Jędrzejów, Sandomierz, Ostrowiec Świętokrzyski, Skarżysko-Kamienna i Starachowice.


II. Aspekt historyczny.
Pierwsza informacja o wynalezieniu telefonu pojawiła się w regionie na łamach "Gazety Kieleckiej" w roku 1877. Pierwsza instalacja telefonu w Kielcach została wykonana 13 marca 1878r. w browarze Ludwika Stumpfa. Łączył on kantor zakładu z mieszkaniem właściciela. Pierwszy aparat publiczny w Kielcach został zainstalowany na początku XX wieku w cukierni Kazimierza Smoleńskiego. Zgodnie z opisami archiwalnymi umiejscowiono go w pobliżu drzwi wejściowych. Był on około dziesięciu razy większy od dzisiejszych aparatów. Zachowany został również pierwszy spis abonentów kieleckiej sieci telefonicznej z roku 1912, w którym znajduje się 183 użytkowników. Spis obejmuje firmy, warsztaty, cukiernie, hotele i domy mieszkalne.

 

III. Ważniejsze daty w rozwoju kieleckiej telekomunikacji:

  1. 1956 rok - oddanie do eksploatacji automatycznej centrali telefonicznej systemu Strowger Kielce -Śródmieście,
  2. 1980 rok - włączenie do ruchu pierwszej centrali telefonicznej systemu Pentaconta
    w Kielcach (osiedle Czarnów),
  3. 1986 rok - wybudowanie automatycznej centrali międzymiastowej ACMM systemu PC GCI w Kielcach,
  4. 1992 rok - oddanie do eksploatacji pierwszej w województwie kieleckim węzłowej elektronicznej centrali cyfrowej ALCATEL w Starachowicach o pojemności 10 000 NN,
  5. 1993 rok - oddanie do ekspoloatacji elektronicznej automatycznej centrali międzymiastowej ACMM systemu Simens EWSD wraz z koncentratorami abonenckimi w Kielcach.

Efektem zmian strukturalnych - powstania TP S.A.w 1992 roku, stał się znaczący awans kielecczyzny w zwiększeniu liczby stacji telefonicznych, o czym świadczy blisko dwukrotny przyrost liczby abonentów w ostatnich latach: z około 100 000 w roku 1992 do ponad 264 000 w roku 2000.

Dzięki rozbudowie i modernizacji infrastruktury tut. Zakładu Telekomunikacji, prowadzonej
z zastosowaniem nowoczesnych central elektronicznych i systemów techniki światłowodowej,
w sposób znaczący ulega poprawie jakość świadczonych usług. W roku 1999 całkowicie zautomatyzowano sieć telekomunikacyjną w obszarze ZT Kielce poprzez wymianę na cyfrowe wszystkich central ręcznych, funkcjonujących do tej pory w niektórych miejscowościach.

 IV. Ważniejsze wydarzenia związane z wprowadzaniem nowych usług i poprawą jakości.

  1. Rok 1994 - uruchomienie systemu automatycznego rozliczania abonentów SARA.
  2. Październik 1995 - uruchomienie systemu Scentralizowanego Biura Napraw, obsługującego obecnie ponad 100 tys. abonentów ZT Kielce.
  3. Rok 1996 - uruchomienie dostępu do sieci INTERNET na terenie całego województwa.
  4. Styczeń 1997 - uruchomienie w Kielcach węzła sieci POLPAK-T.
  5. Rok 1997 - początek świadczenia usług dostępu do sieci ISDN w Kielcach.
  6. Rok 1999 – pełna automatyzacja połączeń telefonicznych na całym obszarze ZT Kielce.

Celem działania Obszaru jest pełna obsługa klienta i zaspokojenie podstawowych, powszechnych potrzeb telefonicznych, a także wzbogacenie sieci o nowe usługi.

Obszar oferuje bogatą gamę usług telekomunikacyjnych, między innymi w zakresie:

·         telefonii miejscowej, międzymiastowej i mędzynarodowej

·         usług telegraficznych i biurofaksowych

·         radiokomunikacji ruchomej 160 MHz i stacjonarnej

·         połączeń telefonicznych bezpłatnych typu Linia Bezpłatna 800 i Poland-Direct

·         kompleksowych usług związanych z projektowaniem i wykonawstwem robót telekomunikacyjnych oraz z ofertą sprzedaży urządzeń

·         dzierżawy łączy telekomunikacyjnych i kanalizacji.

dostęp do:

n       usług Octopus ISDN

n       sieci transmisji danych POLPAK-T

n       usług poczty elektronicznej POLKOM

n       telefonii komórkowej

n       sieci INTERNET

n       usług sieci inteligentnej

 

Wizytówką Obszaru Telekomunikacji w Kielcach może być nowoczesne Biuro Obsługi Klienta, otwarte w końcu 1995 roku w budynku ROK przy ulicy Targowej 21 w Kielcach.

Wystrój zewnętrzny i kolorystyka firmowa stały się trwałym elementem krajobrazu miasta. Wyposażenie każdego stanowiska w terminal komputerowy, pozwalający na natychmiastowy dostęp do bazy danych o abonentach w systemie SARA, a także wdrożenie jednolitych procedur kompleksowej obsługi klienta w zakresie zarówno wniosków o nowe przyłączenia, jak i składania reklamacji, udzielania informacji itp., zdobyło sobie uznanie interesantów, świadcząc jednocześnie o nowoczesności firmy i poważnym podejściu do klienta. Istotnym uzupełnieniem jest również funkcjonalne i wygodne wyposażenie Biura.

 



|
Góra | TP S.A - str. główna | O Obszarze | Usługi | SDI | Nowości | Num. kierunkowe |
| Taryfy | Region | Wykaz branż | ROK | Numery specjalne | Aparaty publiczne | Kontakt | Powrót |